W Polsce żyje około 9 mln psów, z czego mniej więcej 120 tys. posiada rodowód. Pozostałe to tzw. psy w typie rasy, które pochodzą z niezarejestrowanych hodowli a ich rozmnażanie to dla wielu przede wszystkim dochodowy interes.
Fabryki zwierząt prowadzone przez niezrzeszonych w związkach kynologicznych właścicieli, nie podlegają żadnej kontroli. Na tym procederze najbardziej cierpią suczki, które wykorzystywane do granic możliwości przez całe życie przebywają w koszmarnych warunkach, aby ostatecznie trafić na ulicę czy do schroniska, bo nie są już materiałem do dalszej reprodukcji.
Dlatego powstała kampania Psia Mać, która ma uświadomić jak największej liczbie osób problem pseudo hodowli. To kampania o charakterze non-profit, która powstała z inicjatywy prywatnych osób, Tablica.pl została jej oficjalnym partnerem. Misją organizatorów jest przede wszystkim edukacja w zakresie odpowiedzialnego kupowania rasowych psów, które ma miejsce także poprzez Tablicę.
Jak można pomóc? Przede wszystkim przekazując informacje dalej, najlepszym do tego narzędziem jest oczywiście Facebook. Na stronie kampanii dostępne są materiały graficzne. Na tej samej stronie można też sprawdzić jaka fundacja działa w danym obszarze kraju - to dla tych, którzy osobiście znają przypadki pseudo hodowli ze swojego rejonu i chcieliby je zgłosić.
Czy dzięki kampanii problem zniknie? Raczej nie, ale im więcej ludzi się o tym dowie, tym większa szansa na przemyślane decyzje zakupowe. I może część osób zrezygnuje z zakupu tańszego psa, którego pochodzenie (a tym samym warunki hodowli) nie są pewne.